8 Ekim 2013 Salı

SimpleRockets v1.4.0 APK

Eski takipçilerimiz hatırlayacaklardır, yaklaşık 2 sene önce basit ama eğlencelik Turtle Fly isminde bir oyun tanıtmıştım. Bu oyundaki temel amacımız, önümüze çıkan engellere çarpmadan kaplumbağamızı mümkün olduğunca yukarı çıkarmaktı. Bunun için de kablumbağımıza bağlı bir roket kullanıyorduk ve oyunda ustalaşabilirsek kaplumbağımızı uzaya kadar çıkarabiliyorduk.
Bu tip oyunları sevenler için ise bu sefer çok daha ciddi ve gerçekçi bir oyun olan ve ünlü SimplePhysicsoyunun yapımcılarına ait SimpleRockets‘tan kısaca bahsetmek istiyorum. Özellikle roketler ve uzay yolculukları konularına meraklı olanların seveceğini düşündüğüm bu oyunda amaç çeşitli parçalar kullanarak modifiye roketler yapmak ve bize verilen görevleri yerine getirmek. Bazı görevler çok basitken, bazıları da ayın yüzeyine inmek gibi zor çok görevleri içerebiliyor. Oyunun başında da belirttiğim gibi bu ciddi bir oyun :)

İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ!


Oyuna ilk başladığımızda karşımıza çıkan ana menüde eğitimler (Training) ve görevler (Challanges) yer alıyor. Oyuna ilk defa başlayanlara önerim hemen görevlere geçmeden trainin kısmını tamamlamaları. Her ne kadar bu bir oyun olsa da, temel fizik, roket ve uzaya ait kavramları ve kurallara gözatmakta fayda oluyor. Çünkü oyun basit olmasına karşın bir nevi simülasyon. Aslında bu sayede uzay yolculuklarına meraklı olanların bir roketin uzaya nasıl çıktığı ve diğer gezegenlerin yörüngesine nasıl girdiğini öğrenme fırsatı oluyor.
Örneğin dünyanın yörüngesine (orbit) girebilmek için aşamalı (stage) motorlar ve yakıt tankları ve bu aşamalar arasında detacher ismi verilen parçalar kullanmamız gerektiğini hep bu kısımda öğreniyoruz. Ya da roketimiz dünyayı terkederken ilk 15.000 metre dik uçuş yapmamız gerektiğini ve sonra 30 derecelik açıyla çıkmamız gerektiği de hep bu eğitim kısmında anlatılıyor.
Fakat tam bu noktada oyunun bir handikapı ortaya çıkıyor. O da Türkçe dil seçeneğinin olmaması. Oyundaki bu açıklama kısımları hep ingilizce olduğu için bazı kullanıcıların bir takım kavramları anlamaları daha uzun sürecektir. Elbette deneme yanılma yöntemi ile ya da oynaya oynaya bizim için uzay gitmek bile çocuk oyuncağı olur bir süre sonra, fakat ben yine de paylaşayım istedim :)
Oyunda bize verilen parçalarla dilediğimi basitlikte veya karmaşıklıkta roketler yapabiliyoruz. Bu noktada herhangi bir kısıtlama veya uygulama içi alımla ya da ilerledikçe biriktirdiğimiz ve parça satın almada kullandığımız bir sanal para kavramı yok. Fakat roket tasarımımızın amacımıza uygun olması önemli.
Örneğin 2.000 metreye en az 750 metre/saniye hızla ulaşmamızın istendiği bir göreve çok kadelemeli (stages) bir roket yerine hafif (yakıtı az) ama motorları güçlü bir roket yapmak daha mantıklı olacaktır. Çünkü roketimize ne kadar çok parça takarsak o kadar çok ağır oluyor ve dünyadan uzaklaşma hızı da başlarda o kadar düşük oluyor.
Ayrıca çok güçlü ve hızlı bir roket yaptığımızda ve roketi son gaz (%100) uçurduğumuzda kontrolü çok zor oluyor. Tabii yakıt da çabuk bitiyor. Yörüngeye girdiğimizde yakıt çok gerekmiyor ama yörüngeye yerleşinceye kadar yani dünyanın yer çekiminden kurtuluncaya kadar tüketim daha fazla oluyor.
Bir de uçuşumuzda aya ineceksek o zaman ana modüle mutlaka ayak (Lander) parçalarını koymamız gerekiyor. Yoksa ancak çakılarak iniş yapabiliyoruz. Tabii alternatif olarak tekerlek (Wheel) veya paraşüt (Parachute) de kullanabiliriz alternatif yumuşak inişler için :)
Son olarak çok kademeli (stage) bir roket kullanacaksak, ayrılma (detach) ve motorların ateşleme aşamalarını düzenlememiz gerekebiliyor. Bunu da aşağıdaki ekran görüntüsündeki ekrandan yapabiliyoruz ilgili aşamayı sürükle bırak yöntemi ile yukarı aşağıya taşıyarak.
Ayrıca uçuş sırasında ayrılma (detach) veya motorların ateşlenmesi otomatik olmuyor. Yeri geldikçe yakıtı biten tankları/motorları biz ayırıyoruz ve bir sonraki motoru biz ateşliyoruz sol alt köşedeki stage seçeneğini kullanarak. Ayrıca roketin yönü ve gaz miktarını da hep biz kontrol ediyoruz.
Oyundaki zor görevlerden bir tanesi de ay yüzeyine inmek. Ben epey bir denemeden sonra biraz da şansla iniş görevini sağ salim yapabildim.
Fakat esas zor olan ay görevi dünyadan roketimizi fırlattıktan sonra önce dünyanın yörüngesine, sonra da ayın yörüngesine sokmak. Yakıt sınırlı olduğu için bu görevi yerine getirmek için gerçek hayatta olduğu gibi gezegenlerin ve ayın çekim kuvvetinden ve yörüngelerinden faydalanmak gerekiyor. Bu zorlu harekete de Hohmann Transfer Manevrası ismi veriliyormuş.
Bu yöntemle oyunda diğer gezekenlere de seyahat mümkünmüş açıklamasında yazdığına göre. Fakat ben daha henüz aya gidemediğim için diğer gezegenlere gidemedim :)
Özetle SimpleRockets, uzay ve roket bilimini sevenlere hitap eden ve basit bir oyundan öte gerçeğe yakın zevkli bir simülasyon. Bu nedenle herkese hitap etmeyebilir. Ben çok fazla uzay belgeseli izlediğimden ve uzay yolculuklarına çok ilgi duyduğumdan oyun çok ilgimi çekti. En azından teorik olarak öğrendiğim bazı bilgilerin pratikte nasıl işlediğini görmüş oldum :)
Eğer sizin de bu konulara ilginiz varsa Simple Rockets‘a bir gözatın derim. (Bu aralar Amerika App Store’da da üst sıralarda.) Ya da en azından aşağıdaki tanıtım videosuna bir gözatın, ondan sonra karar vermeniz daha kolay olabilir.

KAYNAK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder